رویاهای من

با تو سخن می گویم...

رویاهای من

با تو سخن می گویم...

سفر به عمان - 1395

سفر تجاری به کشور عمان - بخش اول


بر اساس نیاز شرکت به کشور عمان سفرکردم. چقدر خوبه هر کی هر سفری می ره تجربیاتش رو در اختیار بقیه بزاره.

تو اینترنت خیلی تلاش کردم اطلاعات بگیرم اما نبود. بنابراین ترجیح دادم تا تجربه کنم.

هر ریال عمان برابر 9200 تومان ایران

هر 500 دلار آمریکا 192 ریال عمان RO

بهتره بدونید که بهترین پرواز به عمان با عمان ایر یا همان طیران العمانی هست که رفت و برکشت در حدود 1 میلیون 600 هزار تومان میشه. بهتره از طرفه عمانی ویزا بگیرید که نیازی به ضمانت و پروسه طولانی آژانسها برای خالی کردن جیب شما طی نشه. من ویزای اکسپرس رو توصیه می کنم که در حدود 30 ریال عمان هزینه داره و طرف عمانی از طریق اداره پلیس یا رویال پلیس عمان، دریافت می کند.

شهرهای مهم عمان عبارت است: مسقط، صلاله، نزوی، صحار، صور و البریمی که نزدیک مرز امارات متحده است.

فاصله زمانی پرواز از تهران به مسقط 2 ساعت و 50 دقیقه است و به محض ورود به هواپیما با استقبال گرم مهمانداران تقریبی روسی روبرو می شوید. به طور معمول در کشور عمان، زنان عرب به کار گمارده نمی شوند و بیشتر در خانه بسر می برند.

دانستن حداقل زبان انگلیسی کارتان را بخوبی راه اندازد. عمان از سه ملیت تشکیل می شود عمانی، هندی، فیلپینی و تا حدودی ترک

تمامی کارگران، عمال و غیره هندی، پاکستانی، فیلیپین و شاید ترک باشند. ولی عمدتا هندی هستند و میشه گفت بعد از مدتی هندوستان دوم کشور عمان خواهد بود.

نرخ بنزین بطور معمول ممتاز و عادی است. 1450 تومان هر لیتر بنزین ممتاز یا همان سوپر است.

بهترین محل برای تبدیل ارز بیرون از فرودگاه است.

بهترین محل برای کرایه اتومبیل اگر قصد دارید خودتان رانندگی کنید و مثلا چند روز داشته باشید خود فرودگاه است. با کمترین نزخ مثلا اتومبیل سانی نیسان 13 یا 15 ریال عمان است.

راننده پیدا نخواهید کرد که شما را همراهی کند پس بهتر است قبل از سفر نسبت به تهیه گواهینامه بین المللی در تهران واقع در خ آزادی بین بهبودی و خ خوش که در عرض ده دقیقه صادر می شود، اقدام کنید.

من مجبور شدم سه روز اتومبیل با راننده که به سختی پیدا شد و به ازای هر روز 50 ریال عمان برابر با حدود 460 هزار تومان پرداخت کنم. اما برای بقیه مدت حدود دو هفته خودم رانندگی کردم.



ادامه دارد